torsdag den 20. oktober 2011

Så kører bussen....

...og jeg nåede den selvfølgelig ikke - typisk!!!! Jeg kommer jo aldrig med i de kaffedrikkenes klub når jeg blir ved med at misse bussen...

Så træder jeg (lidt forsinket vil nogen måske mene idet jeg er blevet konfirmeret, selv kan køre bil, selv handler ind og gør rent (NEJ der skulle ikke grines her!) og alt det der hører sig til at kunne skilte med titlen 'voksen') ind i de voksnes rækker...ja du gættede rigtigt - jeg er begyndt at drikke kaffe...dog hvor mælk agerer wingman og vandflasken står på standby.
Desværre er min wingman noget slap i koderne og det er lidt som om at mælk alene ikke kan klare skærene. Det kan være jeg skulle overveje at tilføje lidt(eller mega maje) sukker for at ligningen går op eller nu har jeg det: ud med både kaffe og sukker og ind med et stort glas koldt MÆLK!!! Det skule også være så sundt for knoglerne og alt det der plus det smager fantastisk!!!!

Men for at vende tilbage til projektets egentlige formål: lær at drikke kaffe så jeg kan blive ordenlig voksen.

Første stop: en kop lille kop kaffe(halvt bestående af mælk som I nok kan forstå jeg er ret så begejstret for).

Andet stop: sætter sig på kontoret og tager den første tår, hvor det går op for tumpen(ja mig -hvem ellers ville lave dette stunt) at kaffen den er alt andet end maje maje varm....mega koldt kaffe kommer ind i munden, hvor mælken desværre ikke kan redde det.

Tredje stop: Ud  køkkenet igen og fylde mere kaffe i så det blev varmt igen

Fjerde stop: Nåede at drikke en halv kop kaffe(hvor der blev lavet mange grimasser imens) og var faktisk ret så stolt men så blev kaffen igen kold.

Jeg kan altså konstatere at operation 'bliv nu voksen' gik ned med et ordenligt brag og ikke kan vinges af på listen over ting-jeg-har-færdiggjort-og-kan-være-stolt-af.

Med al respekt for de småtossede kaffeelskende mennesker derude så jeg på nuværende tidspunkt at jeg forbliver en barnlig sjæl for en kort bemærkning endnu og holder mig væk fra kaffe efter det mere eller mindre mislykkede projekt og holder mig væk fra kaffe....lige indtil næste gang jeg får den vanvittige ide at jeg skal være voksen...Har hørt fra pålidelige kilder(ja sådan nogle har jeg faktisk)at det skulle være så opreklameret alligevel, så hvorfor egentlig så travlt?


//Marmelade Amalie

1 kommentar:

  1. Jeg er endnu heller ikke voksen som i "rigtig voksen", - jeg er voksen som i "lige-ved-og-næsten voksen". Ja, tro det eller ej; jeg er en del af latte-folket (som jo ikke er rigtige voksne)..og så tænker du nok: 'jamen lattefolket består jo kun reklamefolk, layoutere og journalister'. Men Café latte revolutionen har talt - der er masser af latte til folket! Du skal ikke være ked af det, du kan sagtens drikke "kaffe" for mælkens skyld! Masser af cremet skum og et minimum af kaffe, så kan resten komme senere (Måske du skal starte med "udendørs-latte") ...Længe leve latten!

    SvarSlet